מותג הוא ציפייה הקיימת אצל הצרכן להפיק תועלת ממנו. אסטרטגיית המותג עונה על השאלה איזו ציפייה לתועלת אנחנו רוצים לעורר אצל קהל המטרה שלנו ואסטרטגיית המיתוג קובעת כיצד נביא את קהל המטרה לראות את המותג כמקור לתועלת זו. אסטרטגיית המותג היא ההבטחה שלו לצרכן. על כל ההיבטים של הפעילות השיווקית – כל סעיפי תמהיל השיווק, כל הפעולות במסגרת התקשורת השיווקית – ליצור עובדות התומכות ומחזקות את ההבטחה.

כשפונים אלינו בבקשה לבניית קמפיין פרסום באינטרנט לקידום מוצר או שירות – אנו מתחילים בתהליך מחקר מקיף לבחירת  אסטרטגיית המותג.
אנו מבקשים לחקור ולגלות – מה צריכה להיות ההבטחה העיקרית של המותג לקהל המטרה שלו?
איך היא צריכה להיות בנויה? האם צריכה להיות רק הבטחה אחת? איך ננהל אותה לאורך זמן?
ההבטחה של המותג היא בסיס לדימוי שאנחנו רוצים לבנות לו במערכת היחסים שלו עם הצרכן.
מהי התועלת שהמותג מתעתד לספק ללקוחותיו? (לרבות כמובן תועלות פסיכולוגיות ו/או חברתיות – אנו כבני אדם משתמשים במותגים כדי לבנות ולחזק את זהותנו בעיני עצמנו ובעיני אחרים, להעביר מסרים לעצמנו ולאחרים. קיימים למעלה מעשרה סוגים שונים של תועלות פסיכולוגיות/חברתיות).

ההבטחה היא הבסיס לפעילות הפרסומית של המותג.

התוצר של שלב זה הנו מצגת אסטרטגיה הכוללת – זיהוי ופיצוח המסר האסטרטגי.
המצגת מוצגת ללקוח בפגישה ורק לאחר אישורה אנו מתקדמים לשלב הקריאייטיב – קרי, הדרך בה נציג את ההבטחה לצרכן בצורה קליטה ויצירתית.
על הכנת המחקר, תוצריו והצגתו ללקוח אמון צוות האסטרטגיה של המשרד, הכולל אנשי מפתח מעולם הפרסום.