מיתוג

מיתוג הוא מאבק בין תפישות – ולא בין מוצרים

מותג הוא מוצר המבודל משאר המוצרים שעונים על אותו צורך: סוג של הבטחה ייחודית, המעניקה למוצר ערך מוסף, בשאיפה להיות שונה מהמוצרים המתחרים. מיתוג הוא הסיבה, שבניגוד לכל היגיון, נעדיף לרכוש ג’ינס בעלות של פי שלושה מהממוצע בשוק, ונראה בכך השקעה מוצדקת – שכן אנו קונים הרבה מעבר לג’ינס: אנו רוכשים במעמד הקנייה גם את ערכי המותג שמשדרים שייכות, אמירה, מעמד, חוויה וכיוצא בזאת.

כשמחליטים לרכוש מוצר או שירות, בין אם זו מכונית, טלוויזיה או נעל, הצרכן לא באמת יכול לשפוט את טיב המוצר או להעריך את ערכו. בחירת המוצר ברובה מושפעת מתפישה שקיימת בתודעתנו על המוצר. התהליך קורה בדרך כלל תוך שניות, שכן החברות “דאגו” להעביר לנו מידע מכוון באשר לתכונות או ערכי המוצר. כדי לאפשר ללקוח להבחין במוצר או בשירות ולהעדיפו על פני המבחר שקיים בשוק, יש לבנות את הבטחה זו בצורה מבודלת, מדויקת ועוצמתית. זהו מיתוג.

בעולם המודרני אנשים קונים מותגים, שמעניקים להם ביטחון, תדמית וסטטוס חברתי. אין חברה או מותג מצליח ברמה ארצית (וכמובן עולמית) שלא השקיעו מאמצים רבים בבניית המותג לאורך זמן. בזה בדיוק אנחנו מתמחים, ורואים בכך את הצ’אנס הטוב ביותר להצליח. בטווח הקצר ובעיקר לטווח הארוך.

שירותי המיתוג בפרסום אביעוז קריספין כוללים את כל הכלים הדרושים ליצירת תדמית ומיתוג נכונים לעסק או למוצר, החל משלב הפלנינג והאסטרטגיה, המשך ביצירת תדמית גרפית של המותג וכלה בשלבי הביצוע והתחזוקה.